Przedświąteczny szał na AGD

Jakub Kornacki
AGD 
Przedświąteczny szał na AGD

W tym roku sprzęt AGD do zabudowy objął ponad 40% wszystkich sprzedanych produktów. Wiele z nich zostało zakupionych przed świętami. Pewnie dlatego, że producenci takich urządzeń w tym okresie szykują specjalne promocje.

0

Rynek dużych produktów AGD z roku na rok jest coraz bardziej większy. Popularność tego typu urządzeń stale rośnie. Mimo to, na początku roku sprzedaż była relatywnie niższa w porównaniu do roku ubiegłego. Jednakże od kwietnia można było zauważyć znaczną dynamikę wzrostu sprzedaży, która ponownie nieco spowolniła we wrześniu i październiku. Najnowsze dane z listopada wskazują jednak powrót do tendencji wzrostowej z dodatnim wynikiem +9%.

W Polsce w porównaniu do większości krajów europejskich, cały czas są grupy urządzeń, które zyskują nowych zwolenników i dopiero stają się standardem przy kompletowaniu AGD. To właśnie np. suszarki bębnowe, ale również nadal zmywarki. Wpływ na to mają wzrost średniego wynagrodzenia oraz niska stopa bezrobocia. Polscy konsumenci coraz częściej kupują produkty o lepszej specyfikacji, sięgają po sprzęty z wyższej półki, kupują nowe urządzenia ze względu na swoje preferencje estetyczne i trendy w AGD. – mówi Andrzej Tuleja, Dyrektor Zarządzający Whirlpool na Polskę i Kraje Bałtyckie. - Polacy tym samym przejawiają wyraźne zainteresowanie technologicznymi udogodnieniami w zakresie działania i sterowania AGD. Popularność smartfonów i tabletów przełożyła się na popularyzacje paneli dotykowych w kuchni i łazience. To mocno związane także z inną cenioną przez konsumentów cechą – intuicyjnością. Nowe trendy będą stawiały na połączenie dwóch powyższych atutów i zbliżały sposób korzystania ze sprzętu do niezbędnego minimum, oferując przy tym użytkownikowi więcej wolnego czasu. – zauważa Andrzej Tuleja.

Źródło: NewsRM, AGDLab.pl.

Waszym zdaniem

Brak opinii.

Zaloguj się, aby móc dodawać komentarze.