LG BestShop - nasza wizyta w świątyni technologicznej konsumpcji w Seulu

Marek Kowalski
AGD  Korea  LG  RTV  sklep 
LG BestShop - nasza wizyta w świątyni technologicznej konsumpcji w Seulu

LG to popularna w Polsce marka. Koreański potentat branży technologicznej, producent sprzętu AGD i RTV zaprosił nas do swojej ojczyzny. Mieliśmy okazję zwiedzić m.in. fabrykę LG w mieście Pusan (Busan), kwaterę główną korporacji w Seulu oraz - i to będzie stanowić temat niniejszego tekstu - sklep LG BestShop w Seulu. Jak się okazuje Azjaci mają zgoła odmienne preferencje i wyobrażenie na temat tego, jak powinien wyglądać i działać sprzęt AGD.

0

Stało się już niemalże normą, że każda bardziej licząca się marka technologiczna (zresztą, nie tylko technologiczna) chce istnieć w świadomości konsumentów nie tylko jako innowator czy producent, ale również jako sprawny handlowiec. Stąd te wszelkie firmowe sklepy Apple, Samsunga czy, właśnie odwiedzony przez nas sklep LG BestShop w samym sercu stolicy Korei, Seulu, w dzielnicy Gangnam (a dokładniej Gangnam-Gu). Tak, tej samej, którą nagłośnił koreański muzyk Psy w swoim utworze pt. "Gangnam Style".

lg-bestshop-01

Już sama architektura budynku jednoznacznie kojarzy się z zakupami. Co prawda trudno wyobrazić sobie pralkę zapakowaną w estetyczne pudło przewiązane czerwoną kokardą (choć, czemu nie?), ale przeznaczenie tego miejsca jest widoczne na pierwszy rzut oka. To wielokondygnacyjna świątynia konsumpcji, w której bóstwo ma znak LG. W sklepie oferowane są towary niemal wyłącznie tej właśnie marki. Asortyment jest znacznie bogatszy od tego, co koreański producent oferuje w Polsce, zatem zobaczmy - zapraszamy do naszej krótkiej fotorelacji z LG BestShop.

lg-bestshop-02

Niestety, na wizytę w sklepie LG mieliśmy tylko kilkadziesiąt minut. To stanowczo za mało by przyjrzeć się absolutnie wszystkim produktom koreańskiego producenta. Dlatego parter - miejsce "opanowane" głównie przez urządzenia mobilne koreańskiej marki odpuściliśmy sobie, wszak w naszym kręgu zainteresowań mieści się głównie sprzęt AGD i RTV (ale znaleźliśmy też kilka innych ciekawostek).

lg-bestshop-03

To co widzicie na zdjęciu, to nie jakiś nowy typ robota z Gwiezdnych Wojen lecz pralki LG Tromm z serii TwinWash, czyli urządzenia wyposażone nie w jeden, a w dwa niezależne bębny. Co daje się zauważyć w ogólnej stylistyce sprzętu oferowanego w rodzimym kraju LG? Przede wszystkim znacznie bardziej krzykliwe wzornictwo, błyszczące panele, chrom, aluminium, stal, srebro - nie brakowało i innych dodatków? Kicz? Nic z tych rzeczy - Koreańczycy uwielbiają, gdy sprzęt kupiony przez nich rzuca się w oczy. Dla nich my - Europejczycy - jesteśmy po prostu "nudni". Inna sprawa to odmienne priorytety jeżeli chodzi o użyteczność i gabaryty. W Polsce najczęściej spotykana pojemność bębna pralki automatycznej to 5 kg. Na taką ilość koreański konsument mógłby co najwyżej parsknąć. Pranie tutaj robi się nieco rzadziej, ale też gdy już się robi, to na skalę masową. To nie żart. Pojemność widocznych na zdjęciu pralek to (od lewej) odpowiednio... 24,5 kg i 22,5 kg (sic!). Cena urządzeń też jest odpowiednio wysoka, modele z serii TROMM TwinWash widoczne na pierwszym planie kosztują 2,95 mln wonów i 3,05 mln wonów, czyli odpowiednio ok. 9850 zł i 10200 zł. Ceny są bardzo wysokie, ale też dostosowane do lokalnych zarobków, które są zauważalnie wyższe niż w Polsce.

lg-bestshop-04

Kolejny sprzęt to lodówka, także sprzęt sporych gabarytów. Model z ekskluzywnej linii LG Signature to urządzenie typu french door (choć nikt tutaj tak tego nie określa). Uwagę zwraca szklany panel widoczny na prawych drzwiach chłodziarki. Tak naprawdę są tam podwójne drzwi, tzw. system Door-in-door. Tego typu rozwiązanie znane jest również w lodówkach oferowanych przez LG w Polsce (np. w modelu LG GSJ761PZTZ), choć w przypadku lodówek dostępnych w Polsce, nie ma jeszcze modelu wyposażonego w szklany front. Ten front jest interaktywny, gdy dwukrotnie zapukamy do lodówki w szybkę, szybka się rozjaśnia i bez otwierania chłodziarki możemy zajrzeć do wnętrza. Rozwiązanie to zostało przez LG nazwane InstaView i wiemy, że lodówki z InstaView będą dostępne również w naszym kraju.

lg-bestshop-05

Tego typu lodówki mają pojemność całkowitą przekraczającą 600 litrów. Model widoczny na zdjęciu - jak na sprzęt z linii LG Signature przystało - nie są tanie. Są bardzo drogie. Cena 8,5 miliona wonów to w przeliczeniu na złotówki nieco ponad 28 tysięcy złotych.

lg-bestshop-06

Sprzęt widoczny na zdjęciu na pierwszy rzut oka można pomylić z lodówką, ale nic z tych rzeczy. LG Tromm Styler to urządzenie, którego koreański producent w Europie jeszcze nie wprowadził. Jest to sprzęt przeznaczony do odświeżania ubrań. Po włożeniu do tej "szafy" ubrań są one odświeżane wyłącznie wodą i gorącą parą wodną - bez żadnych detergentów. To połączenie szafy, parownicy, żelazka i pralki pracującej w trybie prania parą wodną.

lg-bestshop-07
Koreańczycy to bardzo zapracowany naród. Sprzęt jest u nich popularny, bo dzięki temu nie muszą tracić czasu na prasowanie np. spodni i każdego dnia mogą stawić się u bram biurowca korporacji w nienagannie czystych i uprasowanych ubraniach.

lg-bestshop-08

To jedna z najmniejszych pralek, jakie dostrzegliśmy w LG BestShop. Zgodnie z lokalnymi wymaganiami sprzęt aż błyszczy od chromowanych wstawek itp. ozdobień. Najmniejszy nie oznacza jednak mały - pojemność bębna tej pralki to "zaledwie" 8,5 kg. Trafiliśmy na promocję, cena to jedynie 1,25 mln wonów czyli jakieś 4200 zł.

lg-bestshop-09

Na kolejnym piętrze nie mogło zabraknąć telewizorów OLED wraz z topowym modelem z lukratywnej serii LG Signature. Model LG Signature OLED W7. Dostępny również w Polsce.

lg-bestshop-10

Kolejny telewizor, z dużym, 77-calowym panelem to model LG EG9770. Model niedostępny w Europie. Sprzęt elektroniczny, choć wytwarzany jest na miejscu w Korei, wcale nie jest tańszy. Za widoczny na zdjęciu egzemplarz należałoby zapłacić 14,5 miliona wonów, to niemal 50 tysięcy złotych!

lg-bestshop-11

Na piętrze z elektroniką dostrzegliśmy też serię laptopów marki LG. Tego typu produkt w Polsce w ogóle nie jest oferowany i - przynajmniej na razie - nie zanosi się na zmiany w tej kwestii. Ważący poniżej 1 kg laptop kosztuje w przeliczeniu na naszą walutę ponad 6500 zł.

lg-bestshop-12

W pierwszej chwili sprzęt marki LG (produkowany na potrzeby lokalnego rynku azjatyckiego) wygląda jak ekspresy do kawy. To jednak nie są ekspresy lecz sprzęt do uzdatniania wody.

lg-bestshop-13

Skoro o uzdatnianiu wody mowa, LG wychodzi również naprzeciw potrzebom swoich lokalnych klientów w kwestii odświeżania i oczyszczania powietrza. Liczne klimatyzatory, wentylatory, oczyszczacze powietrza mają tu naprawdę wzięcie. Klimat Korei potrafi być bardzo wymagający dla Europejczyka. Co prawda my odwiedziliśmy ojczyznę LG w najbardziej dogodnym dla nas momencie. W maju i czerwcu temperatury są podobne do tych w Polsce (przynajmniej w Seulu - na południu jest już znacznie cieplej), ale za to wilgotność już jest odczuwalna jako znacznie wyższa. Później, np. w lipcu (to tutejsza pora deszczowa) jest tu ponoć jak w saunie. Nic dziwnego, że reprezentacja wszelkich nawiewów była tak liczna.

lg-bestshop-14

Tak. LG produkuje również fotele masujące. Sprzęt masuje nie tylko plecy, ale praktycznie całe ciało, łącznie ze stopami, karkiem, nogami i rękoma.

lg-bestshop-15

W skład oferowanej na lokalnym, koreańskim rynku linii urządzeń wchodzą nie tylko pokazane wcześniej: pralka, lodówka czy telewizor, ale również luksusowy odświeżacz powietrza. Ten ostatni sprzęt jest dostępny tylko w Korei. Koreańczycy charakteryzują się silnym "patriotyzmem konsumpcyjnym", wybierają raczej produkty rodzimych marek niż sprzęt z Europy czy Stanów Zjednoczonych. Nie kwapią się również specjalnie do zakupu chińskich czy japońskich wyrobów, o ile tylko znajdą własne, koreańskie odpowiedniki. Nic dziwnego, że LG mając takie zaplecze konsumpcyjne rozwija się tak dynamicznie.

Waszym zdaniem

Brak opinii.

Zaloguj się, aby móc dodawać komentarze.