Ekologiczne produkty Mastercook osiągają dynamiczny wzrost sprzedaży

Michał Wójcik
Ekologiczne produkty Mastercook osiągają dynamiczny wzrost sprzedaży

Firma Mastercook zanotowała wzrost udziału w rynku pralek kategorii top w pierwszej połowie 2012 roku o 8 punktów procentowych.

0

Tym samym firma osiągnęła udział ilościowy 21% w całości sprzedanych urządzeń tej kategorii. W prostych słowach oznacza to, że co czwarta pralka top sprzedawana na polskim rynku ma logo marki Mastercook. W okresie od stycznia 2012 roku wartość sprzedaży urządzeń tej firmy wzrosła o ponad 60%, podczas gdy cały ich rynek urósł "tylko" o niecałe 10%.
FagorMastercook zanotował także podwojenie sprzedaży zmywarek, co pozwoliło osiągnąć 4% udziału rynkowego wartościowo w okresie styczeń-maj 2012. Dane pochodzą od CECED.

mastercook

Logo mastercook

Firma FogorMastercook podkreśla, że produkty jej marki Mastercook to produkty przyjazne środowisku. Rosnącą popularnością cieszą się pralki tej firmy z proekologicznym systemem dozowania środków piorących e-Dose, który pozwala ograniczyć zużycie detergentów nawet o 50%. Do tego konsumenci chętniej decydują się na modele oferujące najbardziej energooszczędną klasę zużycia prądu (A+++ lub inaczej A-30%). Na rynku dostępna jest także ponoć najoszczędniejsza na rynku pralka automatyczna Mastercook, z systemem Water Saver, która zużywa na cykl prania średnio 33l (dobre pralki innych producentów zużywają jej około 50l). Zmywarki, wyposażone m.in. w czujnik Ecosensor, zużywają obecnie zaledwie 10 litrów wody na cykl. Jesienią firma wprowadzi nowe modele zmywarek z ekologiczną technologią Water Saver. Mają to być urządzenia o najniższym zużyciu wody na rynku i jeszcze niższym, niż dotychczas zużyciu energii.
Produkty Mastercook mają podobno w pełni ekologiczne opakowania - wykonane z tektury, styropianu i folii, a wiec produktów w pełni nadających się do powtórnego przetworzenia. Ale stosując tę nomenklaturę - trudno nam znaleźć producenta, który używałby innych materiałów pakowych.

Niemniej jednak firma FogorMastercook akcentuje swój wizerunek przedsiębiorstwa nastawionego przyjaźnie na ochronę środowiska. Inwestycje przeprowadzone przez firmę pozwoliły zmniejszyć o 14% zapotrzebowanie na energię i aż o 91% ilość pyłu emitowanego na sztukę produkowanego wyrobu. Natomiast wdrożenie i stosowanie e-faktury pozwala firmie corocznie oszczędzać tony papieru.

Waszym zdaniem

Brak opinii.

Zaloguj się, aby móc dodawać komentarze.