Najpopularniejsze telewizory na mundialowe rozgrywki

Adam Kwiatkowski
Najpopularniejsze telewizory na mundialowe rozgrywki

Każda impreza sportowa to moment, który skłania wielu konsumentów do wymiany telewizora. Mundial w Brazylii to doskonała okazja dla fanów piłki nożnej. Dzięki statystykom Skąpiec.pl wiemy, jakich odbiorników poszukują Polacy, na jakie cechy zwracają uwagę. Producenci telewizorów i dystrybutorzy również dostrzegli tą okazję i przygotowali bardzo bogatą ofertę odbiorników. Niektóre telewizory są promowane, jako urządzenia, które można zwrócić do sklepu, po mistrzostwach. 

6

Oferta sklepów RTV jest ogromna, w sprzedaży pojawiły się już telewizory 4K, które potrafią dokonywać podniesienia jakości wyświetlanego obrazu. Ceny ekranów 4K zmalały, razem z wielkością przekątnych. Jednak nadal bardzo wielu klientów szuka telewizorów Full HD. Ważnym, ale nie decydującym dodatkiem w nowym odbiorniku, na który kupujący zwracają uwagę jest możliwość oglądania filmów 3D oraz dostęp do aplikacji internetowych. 

Polacy podczas poszukiwania telewizora lubią mieć możliwość szerokiego spojrzenia na ofertę producentów. Około 56 proc. nabywców wie, jakiej przekątnej telewizor chce kupić. 35 proc. klientów nie precyzuje wielkości telewizora, koncentrując się na innych cechach poszukiwanego odbiornika. Najpopularniejsze długości przekątnych to 32", 40" i 42". Zainteresowanie ekranami o przekątnej 50" i 55" jest trochę mniejsze.

wykres1

Czynnikiem wpływającym na wybór telewizora jest nazwa producenta. Im agresywniejsza polityka marketingowa, tym marka jest lepiej znana wśród klientów. Niewątpliwie najlepiej rozpoznawani są koreańscy producenci telewizorów, Samsung (prawie 30 proc. osób poszukiwało telewizorów tego producenta) oraz LG (18 proc. nabywców szukało produktów tego producenta)

wykres2

Największą popularnością cieszą się telewizory LED, aż 77,22 proc. klientów poszukuje tych rozwiązań. Plazma traci powoli, obecnie tylko 11,49 proc. klientów jest zainteresowanych tą technologią. OLED dopiero zaczął zwracać uwagę klientów, zaledwie 5,81 proc. gości Skąpiec.pl poszukiwało tych telewizorów. Również technologia LCD nie jest zbyt popularna, zaledwie 5,81 proc.

Wymarzony telewizor musi koniecznie posiadać dostęp do bezprzewodowego internetu Wi-Fi (36,06 proc. popularności). Klienci są również zainteresowani, aby telewizor pełnił rolę centrum domowej rozrywki, dlatego aż 32,65 proc. szukało SmartTV. Trochę mniej popularna jest możliwość oglądania filmów i obrazów 3D, zainteresowanych taką funkcją było 20,33 proc. potencjalnych nabywców. Nowość na rynku, zakrzywienie ekranu zwróciło uwagę zaledwie 0,33 proc. gości Skąpiec.pl

wykres3

Klienci przygotowujący się do zakupu nowego telewizora szukają najlepszych okazji, najchętniej kupują jeszcze telewizory Full HD, aż 74,64 proc. szukało właśnie takich telewizorów. Rozdzielczość UHD - 4K zainteresowała 20,25 proc. Niższe rozdzielczości są już marginalizowane, około 2 proc.

Poszukiwane przed mundialem odbiorniki TV musiały być wyposażone w tuner DVB-T (odbiór cyfrowej telewizji naziemnej - obecny standard programów nadawanych przez nadawców publicznych) 54,7 proc. Tuner satelitarny (DVB-S) zainteresował 23,89 proc.; Tuner telewizji cyfrowej, kablowej (DVB-C) poszukiwany był przez 21,41 proc.

Najpopularniejsze modele poszukiwane przed mundialem w Skąpiec.pl

wykres4Najwięcej osób szukało 40" telewizora wyprodukowanego przez Samsunga. UE40F6400 oferuje użytkownikom obraz 3D, cena telewizora waha się od 1938 zł do 2199 zł. Kolejny pod względem popularności jest 50 calowy telewizor Sony KDL-50W829, określony przez FIFA oficjalnym odbiornikiem mistrzostw, cena telewizora to 3899 zł do 4763 zł. Niemal równie wielu klientów szukało LG 47LA660S, ekran tego telewizora ma 47" przekątnej, a cena wynosi od 2569 zł do 4498 zł. 

Dzięki tym danym widać, że klienci poszukują coraz bardziej świadomie produktów dopasowanych do ich potrzeb. Wielu klientów określa wielkość przekątnej ekranu do posiadanej w domu przestrzeni. Technologia OLED, która dopiero raczkuje, wzbudza zainteresowanie, ale podczas zakupu cena telewizora odgrywa bardzo dużą rolę. Nowe technologie wiążą się z wysokimi kosztami produkcji, dlatego na OLED i zakrzywione ekrany przyjdzie czas podczas kolejnych ważnych wydarzeń sportowych.

Na podstawie danych statystycznych ze Skapiec.pl

 

Waszym zdaniem

kayron11

kto jest taki głupi że kupuje telewizor bo są mistrzostwa świata w piłce nożnej ?

wodnik4400

Kupiłem LG 42"660S w styczniu tego roku,choć sprzedawca wciskał mi Samsunga.Nie żałuję,świetny odbiór,fantastyczne kolory,przy włączonej funkcji oszczędność prądu,telewizor bierze około 70 wat.Polecam,bo i telewizor dobry,i cena przystępna.

dareka00

~ kayron - nikt nie jest głupi - wtedy najłatwiej wyhaczyć jakąś promocję - wisienkę na torcie. Tylko trzeba ruszyć głowa.

kayron00

[b]dareka[/b] Wiesz na czym polega promocja ? Nie, to ci tłumaczę. Najpierw sztucznie podnosi się cenę danego produktu, aby później tak samo sztucznie ją obniżyć. Kupujący myśli że oszczędza na zakupie, a tak naprawdę kupuje towar po cenie i tak intratnej dla sprzedawcy. Bo jak to jest, że kupując wyższy model TV można dostać gratis wieszak na ścianie do niego który kupuje 300zł i jeszcze sklepowi się to opłaci ? Ile tak naprawdę warty jest Tv za 3500zł ? Podam jako przykład mój już dziś muzealny monitor LCD LG. Oficjalnie kosztował wtedy 2279zł wg LG, a ja go kupiłem (wytargowałem) na zamówienie za 1895zł, sprytnie podchodząc sprzedawcę, a ten i tak miał z tego zysk, czyli on go kupił w hurtowni za przynajmniej 1500-1600zł. To teraz wyobraź sobie jakie są kosmiczne marże na sprzęcie RTV. co najmniej 200-300%.

marcinwlo00

Aha, LCD to tylko 5,81%, a LED to aż ponad 77%. To napisał branżowy serwis o RTV i AGD. Czy ktoś te artykuły w ogóle przegląda przed wydaniem i obchodzi go co ogląda dziesiątki tysięcy ludzi? LED to jedynie rodzaj podświetlenia, a matryce nadal zbudowane są w oparciu o ciekłe kryształy (LCD, jakby ktoś nie skumał), konkretniej w przypadku telewizorów są to matryce typu S-PVA. Gdyby napisano, że 5,81% stanowią telewizory LCD o typie podświetlenia CCFL, czyli klasycznymi świetlówkami, to miałoby sens.

sekundant00

Co za bzdury?
Wszystkie popularne przekątne (32,40,42 az do 50-60 cali) dają razem ok. 2/3 całości sprzedanych telewizorów. Wynika z tego, że 1/3 to to telewizory 26 i 70 cali. Komuś coś się pozajączkowało. W przeciętnym sklepie typu Avans, EuroAGD czy MediaExpert takich telewizorów w ogóle nie ma albo jest ich tyle co kot napłakał. Pewnie dlatego, że ludzie wykupują.

Zaloguj się, aby móc dodawać komentarze.