Wstęp
Polak potrafi, jak to mawiają. Praktycznie w każdej dziedzinie mamy coś do powiedzenia, wszędzie chcemy być obecni. Nie inaczej jest ze sprzętem audio. Ci z Was, którzy śledzą rynek tych urządzeń, z pewnością wiedzą, że w nadwiślańskim kraju nie brakuje zdolnych konstruktorów, których produkty powiązane z muzyką są rozpoznawane na całym świecie, a Ancient Audio i projekt Lampizator to tylko dwa przykłady z wielu.
Polska słynie też z tego, jak prezentuje się u nas sprzęt audio, a to za sprawą corocznej wystawy Audio Show. Na blisko trzech tysiącach metrów kwadratowych, w trzech warszawskich hotelach, od wielu lat swoje produkty pokazują najwięksi i najbardziej znani producenci oraz ich lokalni dystrybutorzy. Audio Show uchodzi za drugą w Europie pod względem rangi imprezę tego typu, zaraz po High End Munich, oraz trzecią co do wielkości.
W trzech hotelach: Bristolu, Golden Tulipie i Radisson Blu Sobieskim, swoje produkty wystawia w sumie kilkaset firm. Rozpiętość cenowa gotowych do odsłuchu zestawów jest bardzo duża, od kilku tysięcy złotych do nawet kilku milionów, i tych drogich jest bardzo dużo, wręcz większość. Na tegoroczne Audio Show też się wybraliśmy, a to, co zobaczyliśmy, przedstawiamy na dalszych stronach. Zaznaczamy jednak, że to tylko fragment imprezy – jest zbyt duża, by dało się wszystko obejrzeć w ciągu dwóch dni.