Testowane produkty:
- myPhone myEye Traffic
- Gembird Metal HD Dash Cam DCAM-005
- Cammys BlackSys CW-100
- Cammys BlackSys CF-100
- Evolveo CarCam F140
- Mio MiVue 338
- Mio MiVue 358
- Mio MiVue 388
- praktica CDV 1.0
- praktica CDV 2.0
- praktica SC 2
- Prestigio RoadRunner 520
- GPS Konsorcjum SmartGPS SG740VR
- Prestigio MultiRunner 700X
- Prestigio MultiRunner 710X
- GPS Konsorcjum DriveCam DVR500
- Prestigio RoadRunner 540
Mio MiVue 338
Opakowanie i zawartość
Kosztujący w sprzedaży detalicznej 328 zł rejestrator Mio MiVue 338 dotarł do naszej redakcji w typowym dla urządzeń tej marki pomarańczowym pudełku, na którym umieszczono duże zdjęcie i oznaczenie modelu, a także wypunktowano kilka najważniejszych informacji o sprzęcie.
Zawartość opakowania nie jest zbyt obfita. Obok wideorejestratora znalazły się w nim: kabel zasilający, uchwyt rejestratora oraz małe uchwyty służące do mocowania kabla (takie jak w zestawach BlackSys), instrukcja obsługi (wielojęzyczna, dostępna również w polskiej wersji) oraz płyta CD z oprogramowaniem i dokumentacją techniczną urządzenia.
Pierwszy kontakt
Mio MiVue 338 to niewielkie (64 mm × 58,5 mm × 34 mm), wykonane z czarnego plastiku urządzenie, którego głównymi elementami są z jednej strony wysunięty z powierzchni obudowy obiektyw, a z drugiej – ekran LCD o przekątnej 2 cali.
Pod ekranem umieszczono cztery przyciski sterujące najważniejszymi funkcjami urządzenia (ich funkcje to: rozpoczynanie i zatrzymywanie nagrywania, zatwierdzanie dokonywanych w menu wyborów, poruszanie się po menu, sterowanie zoomem cyfrowym, włączanie menu) oraz otwór mikrofonu i diodę sygnalizującą stan naładowania akumulatora. Na bocznych ściankach umieszczono wyłącznik, służący jednocześnie do zmiany trybu działania sprzętu, i złącza: USB, A/V oraz kart pamięci.
Jakość wykonania jest bardzo dobra. Użyto plastików niezłej jakości, jednak spasowanie elementów nie jest nadzwyczajne i przy mocniejszym ucisku całość niepokojąco skrzypi.
Uchwyt rejestratora to dość typowa dla tego typu urządzeń konstrukcja, oparta na przyssawce z dźwignią, różniąca się od innych tym, że sam uchwyt łączy się nie z rejestratorem, a ze specjalną nakładką, i dopiero tę ostatnią zakłada się na kamerę.
Parametry techniczne
Wbudowany GPS | Nie |
Obsługa czujnika zderzeniowego | Nie |
Praca na baterii | Tak |
Dodatkowe funkcje | Aparat fotograficzny obsługa zdarzeń, zapis ciągły |
Rozdzielczość nagrywania wideo | 1280x720 px |
Typ kompresji | H.264 |
Bitrate audio (Kbps) | 128 |
Pojemność baterii (mAh) | 320 |
Długość pojedynczego pliku (emergency) | 0 min. |
Możliwość podłączenia dodatkowej kamery | Nie |
Wbudowany ekran | Tak |
Kolor | czarny |
Sposób montażu | uchwyt z przyssawką do szyby |
Bitrate wideo (Kbps) | 9260 |
Częstotliwość próbkowania audio | 8 |
Typ karty pamięci | microSD |
Długość pojedynczego pliku (normal) | 1 min. |
Druga kamera w zestawie | Nie |
Zapis ciągły | Tak |
Funkcja dyktafonu | Nie |
Wymiary | 64x58,5x34 mm |
Prędkość zapisu wideo | 30 fps |
Ilość kanałów audio | 1 |
Złącza | USB, AV |
Czas nagrywania na baterii | 10 min. |
Obsługa zewnętrznego GPS | Nie |
Obsługa zdarzeń | Tak |
Funkcja foto | Tak |
Załączone wyposażenie | Uchwyt na szybę, ramka do mocowania, ładowarka, uchwyty kabla zasilającego |
Rozdzielczość matrycy | 1280x720 px |
Format pliku | avi |
Maksymalna rozdzielczość zapisu wideo | 1280x720 px |
Czas ładowania baterii | 130 min. |
Przekątna ekranu | 2 " |
Funkcjonalność
Rzeczywista rozdzielczość nagrywania to 1280 × 720 pikseli i z taką obraz jest zapisywany do plików .avi. Rejestrator pracuje w trybie zapisu ciągłego, a długość pliku to 1 minuta. Urządzenie może działać nie tylko jako kamera samochodowa, ale też jako aparat fotograficzny, zapisując wykonane zdjęcia do plików .jpg w takiej samej rozdzielczości. Wyposażone jest także w funkcję obsługi zdarzeń: nagłego hamowania, silnego wstrząsu bądź zderzenia.
Zabrakło natomiast funkcji GPS oraz obsługi modułów zewnętrznych.
Uruchomienie i obsługa
Mio Mivue jest wyposażone w akumulator o pojemności 320 mAh, którego naładowanie zajęło nam nieco ponad 2 godziny. Nie wzbudziło naszego uznania to, że od razu po podłączeniu źródła zasilania rejestrator włącza się i rozpoczyna nagrywanie. Może być tak, że po skończonej jeździe użytkownik podłączy sprzęt do naładowania w domu, ale zapomni od razu zatrzymać nagrywanie, a praca w trybie zapisu ciągłego spowoduje, że nagrania wykonane podczas jazdy zostaną zastąpione nagraniem wykonanym podczas ładowania. Przytrafiło się nam to w trakcie testów; moment, w którym się zorientowaliśmy, że zamiast przejazdów testowych odtworzyliśmy obraz komputera i fragmentu kabla USB, którym ładowaliśmy rejestrator, nie należał do najprzyjemniejszych chwil w naszej pracy.
Obsługa menu jest bardzo prosta. Początkowa konfiguracja urządzenia, czyli wybór języka, ustawienie daty i czasu oraz włączenie nagrywania dźwięku, to tylko kilka naciśnięć przycisków funkcyjnych – i sprzęt jest gotowy do pracy. Jest też, co ważne, możliwe wyłączenie trybu autostartu. Kiedy znaleźliśmy tę opcję, problemy z samoczynnym włączaniem się rejestratora z miejsca ustąpiły.
Montaż urządzenia w samochodzie również jest prosty i szybki. Bardzo przydatne okazują się uchwyty na kabel zasilający. Nieźle też rejestrator wypadł w czasie próby szybkiego demontażu: zajęło nam to 6,12 s.
Zastrzeżenia mamy co do umieszczenia wyłącznika. Praktycznie nie da się zamontować sprzętu w samochodzie lub go zdemontować, nie włączając go niechcący. Zdarzyło nam się to kilkakrotnie nawet wtedy, kiedy rejestrator znajdował się w kieszeni lub teczce.
Galeria produktu

Przejazd testowy – dzień
Przejazd testowy – noc
Jakość obrazu – podsumowanie
Jak na dość niską rozdzielczość nagrywania, jakość obrazu jest znośna. Jest on trochę zaszumiony i trochę nieostry, jednak nie możemy tu użyć określenia nadmiernie. Co istotne, numery rejestracyjne da się odczytać nawet wtedy, gdy obiekt jest nieco dalej i się porusza. Odwzorowanie kolorów jest całkiem dobre, a kąt widzenia – przeciętny.
W nocy również jest nieźle. Refleksy świetlne są na akceptowalnym poziomie, ostrość obrazu nie zmalała, a zaszumienie nie wzrosło nadmiernie. Co ważne, wciąż bez większych trudności można odczytać numery rejestracyjne innych samochodów.
Podsumowując, rejestrator Mio MiVue zapewnia jakość obrazu raczej przeciętną, ale do przyjęcia w podstawowych zastosowaniach.
Wady i zalety produktu
Wady:
- niska rozdzielczość nagrywania i zapisu
- brak GPS-u
- bardzo niefortunnie umieszczony wyłącznik
- bardzo krótki czas działania na zasilaniu akumulatorowym.
Zalety:
- funkcja aparatu fotograficznego
- uchwyty kabla zasilającego w zestawie
- wygodne rozmieszczenie przycisków sterujących
- łatwe w obsłudze menu.